Selger
Selger av billettene er Tenerity AS (Tenerity).
Disse vilkårene gjelder mellom Tenerity og du som kjøper billetter fra Tenerity via portalen Nordea Opplevelsesportalen. Du må være over 18 år for å benytte portalen.
Priser
Prisene for billetter og eventuelle gebyrer fremgår av tilbudet for de relevante billettene på www.opplevelsesportalen.no og i bestillingssystemet. Beløpet bekreftes også i en påfølgende e-post til kjøper.
Levering
Tenerity plikter å levere billetter til kjøper når billetter og eventuelle gebyrer er bestilt og betalt. Billetter sendes i posten fra selger til kjøper etter forskuddsbetaling senest 7 dager før arrangementet. I noen tilfeller vil kjøper selv kunne skrive ut billettene etter at kjøpet er gjennomført. I slike tilfeller mottar kjøper billetten(e) elektronisk fra selger.
Ved salg av billetter til konserter, sportsevenement osv. er Tenerity kun selger av billetter til det relevante arrangementet og er ikke ansvarlig for gjennomføringen av arrangementet. Det er arrangøren av arrangementet som er ansvarlig for dette i henhold til arrangørens vilkår og kunden er selv ansvarlig for å sette seg inn i disse. Lenke til arrangørens vilkår vises under bestillingsbetingelser på www.opplevelsesportalen.no.
Refusjon
Beløp for betalte billetter refunderes ikke med mindre arrangementet blir avlyst. Der er derfor viktig at du er svært nøye med å kontrollere at du kjøper billett til riktig dag, tidspunkt og sted. Det utstedes ingen refusjon dersom arrangementet flyttes til et nytt sted eller tidspunkt, med mindre annet fremkommer av arrangørens vilkår.
Ved avlyst arrangement refunderes det beløpet du har betalt for selve billetten, men ikke et eventuelt gebyr til arrangøren. (Tenerity tar ikke gebyr for salg av billettene.)
Ved refusjon refunderes billettene automatisk og beløpet blir kreditert din kredittkortkonto, normalt i løpet av 8 virkedager.
Dersom du har oppgitt e-postadresse i forbindelse med kjøpet, vil du så snart som mulig motta en e-post fra selger med informasjon om at arrangementet er avlyst. Det vil også bli lagt ut informasjon på www.opplevelsesportalen.no.
Mistet billett
Dersom du har fått en elektronisk billett og deretter mister utskriften av billetten, eller den er blitt uleselig, kan du når som helst skrive billetten ut på nytt.
Hvis du har mistet en billett som du har mottatt i posten fra selger, vennligst kontakt oss
på telefon +47 67 57 58 29 eller på e-post kontakt@opplevelsesportalen.no
Gyldighet
Det er viktig at du behandler billetten din som et verdipapir, og sikrer deg mot at den kopieres eller skrives ut flere ganger. Dersom det foreligger grunn til å tro at det har foregått misbruk/forfalskning som f.eks. kopiering av billetter el. vil du kunne bli bedt om å legitimere deg vedr bruk av billetten.
Selv om du har en billett som kan skrives ut flere ganger, vil du bli nektet adgang til arrangementet hvis noen andre er kommet inn på ditt billettnummer før deg. Billetten virker altså kun det antall ganger som er definert for billetten - og et hvert forsøk på misbruk/forfalskning av billetter betraktes som dokumentforfalskning og kan bli anmeldt til politiet.
Angrerett
Angrerett under Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) gjelder ikke ved salg av billetter til konserter, teater, sportsevenement eller andre fritidsaktiviteter eller for innkvarteringstjenester, jf. angrerettloven § 22. Angreretter gjelder dermed ikke for kjøp av nevnte billetter. Det er derfor viktig at du forsikre deg om at du har valgt riktige billetter før du bekrefter billettreservasjonen.
Klager
Ved spørsmål eller klager angående ditt kjøp kan Kunden kontakte Tenerity på telefonnummer +47 67 57 58 29 eller e- post: kontakt@opplevelsesportalen.no. Klager kan også sendes Forbrukerrådet via Forbrukerrådets hjemmeside: https://www.forbrukerradet.no/ Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.. Du kan også benytte EU-kommisjonens nettbaserte klageportal (ODR) for å sende en klage vedrørende Tenerity. Denne portalen er bygget for å hjelpe kunder som har kjøpt varer eller tjenester på internett. For mer informasjon om denne løsningen eller for å sende en klage via portalen, benytt denne lenken: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.
Tvister som ikke kan løses gjennom forhandling eller mekling avgjøres ved de alminnelige norske domstoler med Asker og Bærum tingrett som første instans.
Begrensninger og ansvar
Tenerity er kun ansvarlig for tap eller skade som oppstår grunnet Teneritys forsett eller grove uaktsomhet. Tenerity er ikke ansvarlig for indirekte tap. Tenerity er uansett ikke ansvarlig for skade, tap eller forsinkelser utenfor Teneritys kontroll, som for eksempel myndighetsbeslutninger, krigshandlinger, streik, lockout, brann, eksplosjon, virusangrep, sabotasje, eller andre liknende hendelser som anses som force majeure.
Teneritys håndtering av personopplysninger
Tenerity er behandlingsansvarlig for personopplysninger om deg som vi samler inn i forbindelse med ditt kjøp. Vennligst se vår personvernerklæring på www.opplevelsesportalen.no for informasjon om hvordan vi behandler slike personopplysninger. Merk at vår betalingsløsningsleverandør er behandlingsansvarlig for informasjon som leverandøren selv samler inn fra deg i forbindelse med din betaling for kjøpet.
Kontaktinformasjon og generell informasjon om Tenerity
Foretaksnavn: Tenerity AS
Organisasjonsnummer: 939118756
Kontor: Kjørbokollen 30, 1337 Sandvika
Postadresse: Tenerity AS, Postboks 185, N-1377 Billingstad
Telefon: +47 67 55 58 18
E-post: kontakt@opplevelsesportalen.no
Webside: https://www.tenerity.com/no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.
Åpningstider:
Mandag - fredag: kl. 08.00 - 21.00
Lørdag: kl. 09.00 - 17.00
Teneritys forretningsvirksomhet er i hovedsak innenfor merverdimarkedsføring og leveranse av lojalitetsskapende produkter og tjenester.
Gjeldende lov
Norsk lov gjelder for disse vilkårene.
Opplevelsesportalen leveres av Mehrwerk AS på vegne av Nordea.